Alle categorie berichten

Extra Workshop “Signaleren van hoogbegaafdheid bij kleuters”

30 oktober 2019

In deze training voor leerkrachten van de onderbouw wordt het theoretisch kader gegeven met modellen. Er wordt uitgebreid ingegaan op (zijns)kenmerken en eigenschappen. Hierdoor komt ook aan bod hoe hoogbegaafde leerlingen zich gedragen en hoe zij reageren. Daarnaast wordt ingegaan op risico's en kansen van hoogbegaafdheid. Ook zal in deze workshop ‘omgaan met informatie van ouders’ aan bod komen. Ouders spelen een essentiële rol in het signaleren dus het is van belang om te weten hoe je de informatie van ouders kunt interpreteren en benutten. Er wordt nog apart ingegaan op de signaleringsinstrumenten die er zijn en welke bronnen je kunt gebruiken bij het signaleren.

Datum: woensdag 11 maart 2020 14.30-17.30 uur op ons kantoor SWV PO-ZK (Schipholpoort 2, Haarlem)  NB: Dit is een herhaling van de workshop van 29 januari 2020 i.v.m. de vele aanmeldingen.

Trainer: Fanny Cattenstart

Het programma van deze middag ziet er als volgt uit:

Kennisoogst: Wat weet ik al van meer- en hoogbegaafdheid?
Theoretisch kader met modellen;
Wat signaleer je? ((zijns)kenmerken en eigenschappen);
Waarom signaleren? (Risico's, kansen en flow diagram);
Hoe ga je om met ouders? Uitwisseling en noodzaak;
Hoe en wanneer signaleren? (bronnen en signaleringsinstrumenten).

Interesse? Aanmelden kan via de aanmeldlink die per mail naar de scholen (directeur en IB'er) is verstuurd.