Ervaringen met NSCCT groep 4 t/m 8


28 oktober 2016 om 09:20u
Beste collega's,

Ook van mij een vraag m.b.t. het gebruik van de NSCCT:

Wat zijn jullie ervaringen als het gaat om meerwaarde en - vooral bij gebruik in de hele school - sturen van/spreken over leerkrachtgedrag en leerling-kenmerken en andere factoren op basis van gegevens uit het LOVS (en methode) naast de uitkomst van de NSCCT, ofte wel: aanleg en schoolresultaat naast elkaar bekeken?
Wij overwegen de NSCCT in te zetten met de bedoeling meer af te stemmen op aanleg van leerlingen door de uitkomsten van de toets jaarlijks naast de Cito/methoderesultaten te leggen. In de hoop op deze wijze ook tekenen van onderpresteren in een zo vroeg mogelijk stadium het hoofd te kunnen bieden. Het lijkt ons ook een mooie aanvulling op de 4D werkwijze.

Wie van jullie heeft ervaringen met deze toets, bijvoorbeeld:

- voor enkele groepen (zo ja, welke groepen en waarom juist die?)
- voor alle groepen 4 t/m 8
- nog anders?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor de reactie. 
 
Met hartelijke groet,

Willeke Heijkoop
Intern Begeleider (IB)


OBS De Peppelaer
Leidseplein 33
2013PW Haarlem
023 5510422
Suzanne de Mik
(De Zuiderpolderschool)
9 november 2016 om 11:57u
Beste Willeke,

Wij zetten de NSCCT sinds vorig schooljaar in binnen onze groep 6. We hebben gekozen voor de groepen 6 om daar het startpunt te hebben in het gesprek over uitstroomprofiel. Hiernaast is dit voor ons ondersteunend bij leerlingen met een opp, leerlingen die onderpresteren, dyslexie. Na dit onderzoek kunnen we nog ruim 2 jaar aan het werk met de informatie die we vanuit de NSCCT krijgen.

Je kunt altijd contact opnemen voor aanvullende informatie.

Met vriendelijke groet,
Suzanne de mik
De Zuiderpolderschool.

Plaats een reactie:

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen

Ga terug naar forum