kleutervriendelijke groepsplannen

Ingrid Bos
(obs de Wilgenhoek)
2 november 2017 om 14:16u
Welke school heeft van Pravoo werkboek4: kleutervriendelijke groepsplannen aangeschaft? Wij willen graag jullie ervaringen ermee horen.
Met vriendelijke groet,
Ingrid Bos (de Wilgenhoek)
Pravoo
(Pravoo)
21 december 2017 om 12:43u
Beste Ingrid,
Het heeft even geduurd, maar hierbij dan toch een antwoord:
1. Wij houden niet echt bij wie bij ons uitgaven heeft aangeschaft. Dat gaat om een paar duizend bestellingen per jaar. Het kost te veel tijd om dat bij te houden. Ik weet nog wel een school die ik zelf heb begeleid bij het invoeren van kleutervriendelijke groepsplannen en dat is OBD Mozaiek in Doetinchem.
2. Wij hebben geprobeerd om om in die uitgave (WERKBOEK 4) recht te doe aan het kleuteronderwijs. Dus een eenvoudig en handig format voor de groepsplanenn en daarnaast 50% van de weektijd niet besteden aan die groepsplannen, maar aan aansluitend onderwijs dat uitgaat van wat er uit de kinderen zelf komt.
3. Sinds oktober is bekend dat de SLO-doelen voor groep 1 en 2 niet meer hoeven en dat betekent dat we nu een boek hebben gemaakt dat in januari verschijnt over EKO. Dat is echt kleuteronderwijs en daarin spreken we nu over een differentietieplan om daarmee aan te geven dat er verschillende mogelijkheden zijn om te differentiëren waaronder het groepsplan.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag een beetje heb beantwoord. Als je meer wilt weten, kan het via dit forum maar je mag ook mailen naar: info@pravoo.nl
Groeten van Luc Koning

Plaats een reactie:

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen

Ga terug naar forum