Voorlezen van toetsen


17 augustus 2015 om 11:07u
Ik heb een dyslectische leerling. Mag ik de toets voor begrijpend lezen aan haar voorlezen?

17 augustus 2015 om 11:17u
Daar wordt verschillend over gedacht... De inspectie zegt dat het dan een toets begrijpend luisteren wordt.. Het beste kun je info inwinnen bij de onderwijsinspectie of bij Cito zelf.
Willie van Delft
(De Kring)
25 augustus 2015 om 14:57u
Ik heb dit al nagevraagd bij Cito, die geeft hier geen advies over.
Roswitha
(Molenwiek Dalton)
25 augustus 2015 om 14:58u
zie de voorwaarden op deze site: www.dysco.nl
Caroline
(Dreefschool)
25 augustus 2015 om 15:02u
Beste allemaal,
Bij leerlingen met EED is het toegestaan om Begrijpend Luisteren af te nemen, mits deze leerling aan bepaalde criteria voldoet. Deze criteria zijn duidelijk omschreven door het dyslextief collectief. Ik heb ze deze week ontvangen. Mocht je belangstelling hebben, dan kan ik ze toesturen.
Caroline Knoop

25 augustus 2015 om 15:12u
Er is een notitie van Cito uitgegaan vorig jaar waarin staat dat je de compensaties die je een kind geeft in de groep, die ook mag geven bij CITO toetsen. Bij de uitstroom naar het VO moet je deze compensaties echter scherp overdragen (en meenemen in het opbouwen van je advies!) omdat het een beeld kan 'vertroebelen' (Wat kan het kind zonder deze compensatie en waarom compenseer je? Dit moet helder zijn.) Als je het dus voorleest (van te voren bijv.) in de les, dan mag dat ook bij de Cito toets.
Gewijzigd op 25 augustus 2015 om 15:13u

Plaats een reactie:

Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen

Ga terug naar forum