Heb je een vraag over hoog- of meerbegaafde leerlingen, als leerkracht, als team of als intern begeleider, of heb je een vraag over het aanbod voor deze leerlingen, of bijvoorbeeld de effectieve inzet van materiaal, dan kun je ondersteuning krijgen van één van onze HB specialisten. Stuur een mail naar m.zaal@po-zk.nl met daarin de beschrijving van de hulpvraag. Maria zal je vervolgens koppelen aan één van de specialisten. Samen met de specialist stem je af over een plan van aanpak.

De inzet van deze specialisten is kortdurend en gericht op het versterken van het onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen binnen de school. Deze trajecten zijn gericht op de leerkracht of het team. 


 

Marian Plat

Ik werk intuïtief en kijk wat het kind nodig heeft. Tijdens de begeleiding gaat de aandacht uit naar een op groei gerichte mindset en leervaardigheid, die de concentratie en het gedrag ten goede komt. Mijn specialisme is dubbel bijzondere kinderen: hoogbegaafdheid in combinatie met ASS, AD(H)D, dyslexie of kenmerken hiervan. Hiervoor zet ik onder andere HB MRT in voor een juiste motorische ontwikkeling en maak ik gebruik van de methode Kernvisie, Kinder Talenten Fluisteraar en Reflextintegratie van Masgutova. Ik sta leerkrachten bij die een hulpvraag hebben omtrent een hoogbegaafde leerling en geef op scholen trainingen over hoogbegaafdheid.


 

Marijke Schekkerman

Mijn visie op onderwijs is gericht op rijk onderwijs, context gericht en uitdagend om enthousiasme, motivatie en talentontwikkeling van kinderen te ontlokken. Het gebruik van de omgeving en de belevingswereld van de kinderen, maar ook de creativiteit en het voorstellingsvermogen van kinderen, de verbondenheid en de eigen verantwoordelijkheid van kinderen. Als enthousiaste en gedreven ECHA-specialist Gifted Education houd ik mij sinds 2005 bezig met veranderingsprocessen in het onderwijsveld, hierbij richt ik mij op besturen, teams, IB’ers, leerkrachten, ouders en kinderen.


 

Fanny Cattenstart

Ik weet als geen ander hoe het is om je anders te voelen en anders te denken. Het duurde lang voordat ik wist waarom. Ik gun het kinderen om te mogen zijn wie ze zijn en zichzelf te begrijpen. Het is mijn passie om anderen, vooral leerkrachten, te leren om te gaan met deze bijzondere kinderen waarvan we niet voldoende weten en die we niet zo goed begrijpen. Graag leer ik hen anders te kijken en te handelen, beter te ondersteunen en er echt te zijn voor het kind. Mijn onderwijs achtergrond, mijn ervaring in diverse organisaties, de ervaringen die ik de afgelopen jaren heb opgedaan in dit specifieke werkveld en ervaringen uit mijn privé situatie zet ik in om goed mogelijk te trainen, te begeleiden en te ondersteunen. Ik hoop dat ik ook wat voor jou kan betekenen.

HB specialisten

xtramini